28 d’abril de 2017
L’ESDi suma un altre taller a la col·laboració amb el CCCB per dissenyar un projecte participatiu sobre la biodiversitat a Barcelona

El passat dimarts 18 d’abril el doctor en física Josep Perelló va oferir una xerrada a alumnes de diferents especialitats que s’han inscrit en el taller que promou l’ESDi per aprofitar la oportunitat de col·laborar amb el CCCB i amb el projecte Environmental Health Clinic XBarcelona de l’artista Natalie Jeremijenko.

El taller es desenvoluparà amb els arquitectes i professors de l’ESDi Susansa Aristoy i Miquel Mariné durant el proper mes de maig. Partint de la visió de la Environmental Health Clinic que canvia el marc del discurs de l’ambientalisme contemporani posant l’èmfasi en l’acció creativa, la recerca col·lectiva i la participació pública, els alumnes tractaran de dissenyar una experiència col·lectiva que té com a objectiu incrementar la biodiversitat amb la construcció d’un passadís biològic en la zona de la Mar Bella de Barcelona.

El projecte parteix d’imaginar el futur de la ciutat de forma participativa a través d’un procés de recerca col·lectiva. Per això es vol convidar a un ampli espectre de ciutadans a participar en un conjunt d’actuacions iteratives en un espai públic per respondre col·lectivament a sis grans reptes, entre els quals està el de la biodiversitat a la ciutat.

Aquest és el segon taller de l’ESDi amb el projecte, ja que el passat mes de març es va tancar un en l’àmbit del disseny gràfic