24 de juliol de 2017
ESDi entrevista a l’alumni Maria Roch, una de les dissenyadores seleccionats per la botiga efímera de la Roca Village i que ha desfilat a la 080 BCN Fashion

María RochA set anys de començar la seva carrera en el món de la moda i després de l’apertura de dues botigues amb el seu nom, l’alumni de l’ESDi María Roch continua ampliant-se en el mercat a través d’una primera desfilada a la passarel·la catalana 080 Barcelona Fashion i de la seva participació com una dels dissenyadors emergents a la Barcelona Designers Collective de La Roca Village, outlet líder a Catalunya.

Durant l’edició més recent de la 080 Barcelona Fashion, Roch va presentar un avançament de la seva col·lecció Tardor/Hivern, que, després d’un viatge al Japó, va fer pròpia la filosofia kintsugi, una tècnica oriental que repara trencaments de ceràmiques amb pintura d’or o argent. D’aquesta manera, la dissenyadora va centrar les seves creacions en la importància de les imperfeccions i les ruptures com a part constitutiva de cada dona.

Mitjançant el seu concepte, Roch va incorporar brodats en argentat o daurat a teles vaporoses en colors vibrants com mostassa, verd, vermell i gris blavós, que constituïen vestits amb caiguda i versatilitat. Continuant el seu interès per la ceràmica, Roch va sumar creacions de 10 ceramistes de la ciutat com accessoris de les seves peces, i va ornamentar cada vestit amb complements realitzats en aquest material. “La desfilada era un repte per a mi, i ara em plantejaré sortir a fora, anar-me’n per Europa. És un dels meus objectius”, senyala la dissenyadora.

“Crec que m’identifica la fluïdesa mitjançant els materials”, comenta Roch. “Intento prioritzar la comoditat, que la persona se senti guapa. A través de les meves peces intento explotar la feminitat de la dona, que les peces donen voltes al cos”, agrega sobre una col·lecció que, si bé és de “festa”, pot ser utilitzada en entorns laborals o casuals amb simples modificacions d’estilisme i complements.

María Roch

Sota la curadoria del FAD i amb un espai propi a La Roca Village, Roch també exposa els seus dissenys a l’outlet català fins el 30 d’agost. “És increïble la repercussió que ha tingut l’esdeveniment”, senyala Roch, que presenta una col·lecció de festa variada i orientada a totes les edats. “Al tenir botiga vaig veure que hi ha un rang d’edat, de 45 a 65 anys, que està una mica abandonat quan vol comprar-se quelcom de festa. No troben una botiga que els agradi, no hi ha peces per aquesta dona o acaben gastant molts diners”, comenta Roch, qui va desenvolupar una col·lecció àmplia que pot apel·lar a diferents edats.

En aquest sentit, Roch destaca la importància del contacte amb els clients en la creació de les col·leccions. “No és el mateix ser dissenyadora des de darrere, si no coneixes al client. Com a dissenyadora necessito aquest feedback. Podria fer coses molt més extravagants, però visc de vendre, no de conceptes. I crec que els dissenyadors a vegades no s’adonen d’això”.