3 d’abril de 2017
El projecte Kniterate, de l’alumni Gerard Rubio, assoleix en una hora l’objectiu de finançament a la plataforma Kickstarter

Gerard Rubio, graduat en Disseny Audiovisual a l’ESDi, va presentar a finals de març Kniterate, una màquina de teixir digital que vol democratitzar la fabricació de roba. Utilitza fil per "imprimir" roba a través d’arxius digitals i a través d’una plataforma fàcil d’utilitzar, els usuaris poden dissenyar peces a partir de zero, editar plantilles o pujar les seves pròpies imatges i prémer "teixir".

Per tal de fer realitat aquest prototip, Kniterate es va llençar a la plataforma de finançament col·laboratiu Kickstarter per tal de recaptar fons per començar la producció de les primeres cent màquines i en una hora va assolir l’objectiu dels 100.000$ inicials que necessita per la fabricació de les impressores.

La idea és vendre aquest maquinari a tallers de dissenyadors independents, makerspaces, fablabs, universitats o com a part de l’experiència a la botiga dels minoristes, per tal de proporcionar productes més personalitzats i un tipus de servei a mida més assequible per al consumidor i el fabricant.

El programari de Kniterate encara està en desenvolupament i serà el focus de la companyia en els propers mesos. En l’últim any l’equip ha construït un prototip bàsic de l’aplicació basada en la web, amb la qual la gent ha estat capaç de dissenyar certs patrons en bufandes i després teixir l’arxiu. Més recentment, l’equip ha estat treballant en un guió més eficient que és capaç de prendre imatges i convertir-les en peces de punt.

Aquí podeu trobar més informació sobre Kniterate o podeu col·laborar amb el projecte a través de Kickstarter