31 de març de 2017
Conferència "Imatges del zoon politikon. Ètica i política del visual" el proper 7 d’abril a l’ESDi

El proper 7 d’abril a les 10: 30h Dr. Miguel Alfonso Bouhaben impartirà la conferència "Imatges del zoon politikon. Ètica i política del visual" a l’Auditori de l’ESDi per als alumnes de 2n i 3r del grau en Disseny, en el marc de les assignatures de Comunicació i Temes de Disseny de les professores Dra Inés Martins i Pilar Bonet.

A la conferència el Dr. Bouhaben parlarà de com Aristòtil defineix l’home com a animal polític (zoon politikon), com a animal gregari que no pot viure fora de la societat. Ara bé, per al pensador grec allò que permet el sosteniment de la societat és el llenguatge, atès que és el que permet diferenciar el just de l’injust. En els nostres dies, tant el llenguatge com la societat han esdevingut audiovisuals. Gairebé podem afirmar que vivim una pantallització del món. Per això és important pensar de quina manera les imatges del nostre món permeten diferenciar el just de l’injust (ètica) i, de la mateixa manera, permeten construir les nostres relacions socials (política)

Miguel Alfonso Bouhaben és PhD en Comunicació Audiovisual (Universitat Complutense de Madrid). Llicenciat en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada i en Filosofia (UCM). Docent-Investigador en Cinema Documental (ESPOL) i en Investigació en Cinema (Universitat de les Arts de l’Equador). Autor dels documentals Paraules i La Mort de la Filosofia, ha publicat una trentena d’articles d’investigació en revistes científiques. Membre del Grup de Recerca Cinema i Lletres (Universitat de Granada) i del Grup de Recerca Gènere, Estètica i Cultura Audiovisual (UCM).